اگر در حال خواندن این مقاله هستید، حتم داریم شما هم به دنبال یک تابلوی زیبا روی دیوار اتاق و یا دفتر کاری‌تان هستید. اما همیشه این سوال برای اکثر افراد پیش می‌آید که دقیقا باید چه نوع تابلویی خریداری کنیم؟

خوشبختانه امروزه با پیشرفت در تکنولوژی امکان چاپ روی متریال‌های مختلف وجود دارد. برای مثال، می‌توان به چاپ عکس شاسی و بوم اشاره کرد. چاپ تصاویر روی بوم، شباهت بسیار زیادی به تابلوهای هنری دارد. به همین دلیل ممکن است بیشتر افراد تمایل به انجام این کار داشته باشند.

ما در ادامه این مطلب به تفاوت چاپ عکس شاسی و بوم خواهم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

چاپ عکس شاسی چیست؟

شاسی به نوعی چوب بسیار مقاوم گفته می‌شود که محصول چاپی روی آن نصب یا چسبانده می‌شود. امروز از تخته شاسی برای چاپ عکس‌ و تصاویر مختلف، به وفور استفاده می‌شود. بدین معنا که شما می‌توانید به راحتی تصاویر مورد نظرتان را به مراکز چاپ برده و آن را روی تخته شاسی‌ چاپ کنید.

چاپ عکس روی شاسی
چاپ عکس روی شاسی

چاپ عکس رو تخته شاسی یکی از محبوب‌ترین روش‌هایی است که اکثر افراد از آن استفاده می‌کنند. چرا که هیچ محدودیتی برای استفاده از عکس شاسی وجود ندارد. یعنی می‌توانید آن را روی دیوار خانه، محل کار و… نصب کنید.

طریقه نصب عکس شاسی روی دیوار

همان‌طور که در بالا توضیح دادیم، تخته شاسی از یک نوع چوب ساخته شده است که پشت آن شیارهایی برای نصب کردن روی دیوار وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از این شیارها تخته شاسی خود را به راحتی روی دیوار نصب کنید.

معمولا شیار تخته شاسی‌ها طوری انجام می‌شود که هم در بخش عمودی و هم افقی وجود دارد. در چنین شرایطی، اگر تصویر شما به شکل عمودی و یا افقی باشد، می‌توانید بدون کوچک‌ترین مشکلی، آن را روی دیوار مدنظرتان نصب نمایید.

استفاده از شاسی

خوشبختانه وزن تخته شاسی به قدری سنگین نیست و شما حتی با کوچک‌ترین میخ‌ها هم می‌توانید تخته شاسی را روی دیوار قرار بدهید. به همین دلیل، خودتان هم خواهید دید که طریقه نصب عکس شاسی روی دیوار چقدر آسان است.

چاپ عکس روی بوم

همان‌طور که در بالا توضیح دادیم، امروزه افراد زیادی چاپ تصاویرشان را روی بوم انجام می‌ٔدهند. شاید برای شما هم این موضوع جای سوال باشد که چاپ روی بوم چگونه انجام می‌شود و دقیقا چه ویژگی‌هایی دارد؟‌

در واقع شما همان بوم یا تابلو نقاشی را تصور کنید که البته از پارچه مخصوص به نام کنواس ساخته شده است. تمام تصاویر مورد نظرتان می‌تواند روی بوم چاپ شود و سپس آن را هرجایی که دوست داشتید نصب کنید. این یکی از جذاب‌ترین طرح‌هایی بوده است که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. چرا که دقیقا حس تابلو نقاشی را به شما القا خواهد کرد.

تفاوت چاپ عکس شاسی و بوم

جالب است بدانید که یکی از عمده‌ترین تفاوت‌های چاپ عکس شاسی و بوم کناره‌ّهای آن است. یعنی هنگامی که شما تصاویر مورد نظرتان را روی بوم چاپ کنید، کناره‌های آن خالی نخواهد ماند. بدین منظور که کناره‌های بوم هم، بخشی از تصاویر را در بر خواهد داشت. این در حالی است که چاپ عکس روی شاسی با بوم کاملا فرق دارد.

چاپ بوم
چاپ بوم

یعنی شما روی کناره‌های شاسی هیچ‌گونه تصویری مشاهده نخواهید کرد. ممکن است برخی افراد ترجیح بدهند هیچ تصویری در کناره‌ّهای تصاویرشان وجود نداشته باشد که در چنین شرایطی، ما چاپ عکس رو شاسی را پیشنهاد خواهیم داد. در برخی موارد هم ممکن است افراد از حالت سه‌بعدی بودن کناره‌ّهای بودم لذت ببرند و این روش را برای چاپ تصاویرشان استفاده کنند.

کیفیت کدامیک بیشتر است؟

در بحث چاپ عکس شاسی و بوم، کیفیت این دو محصول هم تفاوت‌هایی دارد. چرا که اگر بحث کیفیت تصاویر برایتان بسیار مهم باشد، باید حتما به سراغ چاپ عکس شاسی بروید. معمولا کیفیت چاپ عکس شاسی کمی بیشتر از چاپ روی بوم است. البته این بدین معنا نیست که چاپ روی بوم بسیار بی‌کیفیت است، خیر.

بلکه از کیفیت کاملا خوبی هم برخوردار است. اما زمانی که صحبت تفاوت چاپ عکس شاسی و بوم می‌شود، بحث کیفیت آن‌ها هم مطرح می‌گردد. اگر فاصله بیشتری با تصویرتان داشته باشید، ممکن است کیفیت بوم از دور، چندان مشخص نشود. ولی برای کسانی که روی کیفیت بوم حساس هستند، حتما پیشنهاد می‌کنیم که از چاپ عکس روی شاسی استفاده کنند.

سهولت در نظافت کدامیک بیشتر است؟

بدون شک همگی پس از مدتی بسیاری از وسایل خانه‌مان را گردگیری می‌کنیم. تابلوهایی که روی دیوار خانه‌مان نصب کردیم هم، می‌تواند یکی از این موارد باشد. نظافت کردن تابلوهایمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چرا که نباید به آن‌‌ها کوچک‌ترین آسیبی وارد شود.

در مورد تفاوت این دو محصول باید بگوییم که نظافت تابلوی بوم نسبتا راحت‌تر از عکس شاسی است. به خاطر این که شما می‌توانید بوم را به راحتی با دستمال نم‌دار تمیز کنید اما در مورد عکس شاسی، ممکن است به مرور زمان چاپ آن خراب شده و از روی تخته شاسی جدا شود. البته با کمی مراقبت و خشک کردن سریع، اتفاقی نمی افتد.

چاپ روی تخته شاسی
چاپ روی تخته شاسی

تفاوت در ابعاد

یکی دیگر از تفاوت‌های چاپ عکس شاسی و بوم، ابعاد و اندازه‌ی آن‌ها است. در مورد چاپ تصاویر روی بوم، شما محدودیت خاصی نخواهید داشت. چرا که می‌توانید تابلو با اندازه‌ی بزرگ‌تری داشته باشید و تصاویرتان را روی بوم‌های بزرگ‌تر چاپ کنید. اما چنین موضوعی در مورد تخته شاسی صدق نمی‌کند.

به خاطر این که شما فقط تا یک ابعاد خاصی مجاز به چاپ تصاویرتان خواهید بود. برای ابعاد بزرگ‌تر باید از چند تخته شاسی استفاده کرده و ‌آن‌ها را کنار یکدیگر قرار بدهید.

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم تفاوت‌های کلی چاپ عکس شاسی و بوم را برایتان توضیح دهیم. شما با مطالعه این مطلب به خوبی قادر خواهید بود تابلوی مورد نظرتان را انتخاب کرده و اقدام به چاپ تصاویرتان کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد هزینه چاپ و سایر موارد، می‌توانید با ما تماس بگیرید.

سفارش چاپ عکس روی شاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *