نقشی که تبلیغات چاپی در کسب‌وکارهای مختلف ایفا می‌کنند، غیرقابل انکار است. در هر نوع تبلیغات چاپی، یک نوع محتوای بصری به نمایش گذاشته می‌شود. این محتوا می‌تواند اهداف کسانی که قصد فروش، تبلیغ، معرفی برند و به طور کلی پیشرفت در کسب‌وکارشان را دارند، جامه عمل بپوشاند.

اما هر کدام از محصولات چاپی انواع مختلفی دارند و کاربردهایشان هم به طور کلی متفاوت است. ما در این مقاله قصد داریم راجع به انواع سازه های نمایشگاهی برایتان توضیح داده و شما را با کاربردشان آشنا کنیم. پس برای اطلاعات بیشتر، با استند برف همراه باشید.

تعریف اجمالی انواع سازه‌ های نمایشگاهی

قبل از این که به معرفی انواع سازه‌ های نمایشگاهی بپردازیم، خالی از لطف نیست که با مفهوم سازه‌های نمایشگاهی هم آشنا شویم. چرا که می‌توانیم اطلاعات جامع‌تری در این باره کسب کنیم و هنگام خرید محصولات چاپی، اقدام به انتخاب درست آن‌ها کنیم.

به طور کلی هر محصول چاپی که با استفاده از یک ابزار، که ما آن را سازه می‌نامیم، حالت ایستایی داشته باشند، سازه‌های نمایشگاهی نام دارند. بدین معنا که یک محصول چاپی از نوع سازه نمایشگاهی، حتما نیاز به سازه‌های مقاومی دارد تا بتواند حالت ایستایی یا ساکن خودش را حفظ کند.

انواع سازه‌ های نمایشگاهی
انواع سازه‌ های نمایشگاهی

از آنجایی که اکثر این محصولات چاپی، بیشتر در نمایشگاه‌ها کاربرد دارند، سازه‌های نمایشگاهی نامیده می‌شوند. انواع سازه‌ های نمایشگاهی در بازار وجود دارد. با این که گفتیم این محصولات چاپی اکثر در نمایشگاه‌ها استفاده می‌شوند، اما در جاهای دیگری هم کاربرد دارند. یعنی شما می‌توانید از این محصولات در همایش و اجلاس‌های علمی، فرهنگی و تبلیغاتی استفاده کنید.

برخی دیگر ممکن است حتی از این محصولات در مراکز فروش و… هم استفاده کنند. این که بخواهید از سازه‌های نمایشگاهی در چه جاهایی استفاده کنید، دقیقا بستگی به خودتان خواهد داشت. اما با آگاهی بیشتر در مورد انواع سازه‌ های نمایشگاهی، می‌توانید انتخاب بهتری هنگام خریدتان داشته باشید.

رول آپ؛ بهترین محصول قابل حمل

رول آپ یکی از انواع سازه‌ های نمایشگاهی است که ساختار بسیار جالبی دارد. چرا که محصول چاپ به صورت رول شده داخل یک بخش مخصوص قرار می‌گیرد و هنگام نصب کردن به راحتی بیرون درآمده و توسط یک سازه مقاوم سریعا نصب می‌گردد.

یعنی شما می‌توانید همان قسمت مخصوص را با خودتان به هرجایی که خواستید ببرید و در کمتر از یک دقیقه، محصول چاپی را بیرون کشیده و با استفاده از سازه مخصوصش نصب کنید. رول آپ وزن بسیار سبکی دارد و به راحتی قابل حمل است. یعنی می‌توانید آن را هر کجا که خواستید ببرید و در کمترین زمان ممکن هم، نصب کردنش را انجام دهید.

رول آپ چیست؟
رول آپ چیست؟

البته رول آپ‌ها هم انواع مختلفی دارند و فقط به یک شکل نیستند. برای مثال، ممکن است داخل بخش مخصوصی که به آن اشاره کردیم یک موتور کوچک وجود داشته باشد. این موتور می‌تواند محصول چاپی را چرخانده و بخش‌های مختلفی از آن را در معرض نمایش قرار دهد. بیشتر کسانی که تصمیم دارند یک سازه نمایشگاهی زیبا، قابل حمل و جذابی داشته باشند، اقدام به چاپ رول آپ می‌کنند.

تنها کاری که برای نصب رول آپ باید انجام  دهید، بیرون کشیدن محصول چاپی و قرار دادن سازه‌ی زیر آن است. با این کار محصول چاپی‌تان به شکل عمودی و ایستا قرار خواهد گرفت.

راهنمای خرید رول آپ
راهنمای خرید رول آپ

استند ایکس؛ سازه‌ای سبک و به‌صرفه

یکی دیگر از انواع سازه های نمایشگاهی استند ایکس است. استند ایکس همان‌طور که از نامش پیداست، سازه‌هایی به شکل X دارد. یعنی شما یک محصول چاپی خواهید داشت که پشت آن سازه‌ای به شکل X قرار می‌گیرد. به همین دلیل هم، نام این محصول را استند ایکس می‌نامند. در مقایسه با رول آپ، استند ایکس قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد.

چرا که ساختار آن، مانند رول آپ پیچیدگی خاصی نداشته و بسیار آسان است. به همین دلیل هم قیمت بسیار ارزان‌تری نسبت به سازه رول آپ دارد. نصب استند ایکس هم مانند رول آپ بسیار آسان است و نیازی به صرف زمان و یا انرژی زیادی ندارد.

برای نصب استند ایکس فقط کافی است که در ابتدا سازه‌ها را بیرون در‌آورده و آن‌ها را سرهم کنید. این کار بسیار آسان بوده و کار سختی نیست. یعنی شما در ابتدا یک فرم X شکل خواهید داشت که همان سازه روی یک پایه‌ی دیگر سوار خواهد شد.

کاربرد های استند ایکس
کاربرد های استند ایکس

این سازه واحد، حکم پایه را در استند ایکس ایفا می‌کند. چرا که فرم ایکس شکل هم باید به خوبی روی زمین قرار گرفته و واژگون نشود. پس از آن، شما می‌توانید چهار گوشه تصویر چاپ شده‌تان را که جای مشخصی دارد، روی چهار طرف سازه ایکس شکل، قرار دهید.

سازه بنر؛ بهترین تبلیغات محیطی

بنر یکی دیگر از انواع سازه های نمایشگاهی است که در تبلیغات محیطی هم استفاده می‌شود. جالب است بدانید که چاپ بنر می‌تواند در اندازه‌ها و اشکال مختلفی انجام شود. یعنی شما می‌توانید یک چاپ بنر بسیار ساده داشته باشید که با طناب یا میخ روی دیوار نصب شود و همچنین می‌توانید در خیابان‌ها، آن را روی داربست قرار دهید. حتی ممکن است در بسیاری از موارد بنرهای بسیار غول‌پیکری را در جاده‌ها و یا آزادراه‌ها مشاهده کنید. به همین دلیل است که می‌گوییم، بنرها انواع مختلفی دارند و جزو سازه‌های نمایشگاهی محسوب می‌شوند.

معمولا با استفاده از چاپ بنر، می‌توان تبلیغات بسیار موثری انجام داد. برای مثال، یک اتوبان پرتردد بسیار شلوغ را تصور کنید که هر روزه از آن، هزاران خودرو در حال عبور است. حالا تصور کنید هر کدام از این خودروها سرنشینان زیادی داشته باشند که به محتوای بنرها توجه کنند.

چاپ بنر خلاقانه
چاپ بنر خلاقانه

توجه کردن به محتوای چنین بنرهایی کمتر از چند ثانیه زمان لازم دارد. اما نتیجه چنین تبلیغاتی می‌تواند در هر کسب‌وکاری کاملا بی‌نظیر باشد. به خاطر این که هر روز هزاران نفر همان تبلیغات را مشاهده خواهند کرد.

پاپ آپ؛ تبلیغات خلاقانه و جذاب

پاپ آپ یکی دیگر از انواع سازه‌ های نمایشگاهی است که کاربردهای دیگری هم دارد. بدون شک شما هم باید پاپ آپ را در همایش، اجلاس‌ها، دانشگاه‌ها و امکان دیگر مشاهده کرده باشید.

پاپ آپ یک سازه خمیده شکل دارد که محصول چاپی دقیقا روی آن قرار می‌گیرد. یعنی مانند یک جامه روی این سازه سوار شده و از لحاظ بصری جذابیت بالایی هم دارد. اما نکته دیگری که در مورد پاپ آپ وجود دارد، بحث زیبایی در تبلیغات است. چرا که شما می‌توانید از سیستم نورپردازی هم، برای پاپ آپ استفاده نمایید.

بسیاری از کسانی که قصد دارند تبلیغات جذابی را به معرض نمایش قرار دهند، از سیستم نورپردازی در پاپ آپ استفاده می‌کنند. از سازه پاپ آپ می‌توان در انواع امکان مختلف استفاده کرد. بهترین نوع تبلیغات پاپ آپ به همراه میز کانتر است. چرا که شما می‌توانید یک میز کانتر با تبلیغات متنوعی را در مقابل آن قرار داده و کار تبلیغاتی‌تان را انجام دهید.

کاربرد پاپ آپ نمایشگاهی
کاربرد پاپ آپ نمایشگاهی

معمولا در اکثر مراکز خرید بزرگ و یا فروشگاه‌ها ممکن است با چنین صحنه‌ای روبه‌رو شوید. چرا که چنین امکان شلوغ و پرترددی می‌توانید بهترین جا برای تبلیغ و فروش محصولات از طریق پاپ آپ و میز کانتر باشد.

میز کانتر؛ راحتی و سبکی متفاوت در تبلیغ

معمولا در تمام نمایشگاه‌ها و اماکن مختلف، ساعات کاری خاصی برای تبلیغ و یا فروش محصولات وجود ندارد. از این روی، نیاز است که حتما یک میز یا محل استراحت برای افراد وجود داشته باشد. حالا فرض کنید که شما در حال نشستن و استراحت هم بتوانید محصولات و یا برند خودتان را تبلیغ کنید. این یکی از بهترین اهداف تبلیغات است که می‌تواند توسط میز کانتر انجام شود.

میز کانتر تاجدار
میز کانتر تاجدار

میز کانتر یک سازه افقی دارد که روی آن تبلیغات مختلف چاپ شده قرار می‌گیرد. همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم، شما می‌توانید این میز را در مقابل پاپ آپ هم قرار دهید و از آن، به نحو احسن استفاده نمایید.

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم انواع سازه های نمایشگاهی را برایتان معرفی کنیم. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت استند برف، محصولاتی که در اینجا معرفی کردیم را مشاهده کرده و از قیمت آن‌ها هم مطلع گردید. با اطلاعاتی که در این مطلب کسب کردید، قادر خواهید بود با تفاوت تمام سازه‌ّهای نمایشگاهی آشنا شده و بهترین انتخاب را برای اهداف تبلیغاتی‌تان داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *