احتمالا در بزرگراه‌ها و خیابان‌ها هنگام رانندگی و پیاده‌روی به انواع نوشته‌های تبلیغاتی و اطلاعیه‌ها دقت کرده‌اید. جنس و انواع چاپ بیلبورد تبلیغاتی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. در نهایت در اواخر مقاله درباره تعرفه چاپ بنر بیلبورد تبلیغاتی صحبت میکنیم.

چاپ بیلبورد تبلیغاتی

امروز می‌خواهیم در مورد چاپ بیلبورد تبلیغاتی بحث کنیم. سعی داریم یک تعریف جامع از بیلبورد تبلیغاتی ارائه دهیم. بیلبورد در واقع صفحه تبلیغاتی است، که با استفاده از انواع پایه‌ها یا با قالب و چهارچوب مخصوص روی دیوار و پل‌های عابر پیاده نصب می‌شود. هدف از چاپ بیلبورد تبلیغاتی، اطلاع و آگاهی رسانی در مورد مطالب مختلف و بخصوص تبلیغات است.

چاپ بیلبورد های تبلیغاتی
چاپ بیلبورد های تبلیغاتی

طراحان بیلبورد سعی دارند، با انواع نور‌پردازی روی مطالب مورد نظر، به بهترین شکل محصول یا خدمات خود را به افراد مختلف ارائه دهند. پس هرچقدر مطالب با کیفیت‌تری باشد، علاقه و جلب توجه افراد به خواندن و مشاهده مطالب بیشتر می‌شود.

یک‌سری سیاست‌هایی درمورد چاپ بیلبورد است، در ادامه بررسی می‌کنیم. همان طوری که گفته شد، اصلی‌ترین هدف بیلبورد و چاپ تبلیغاتی، آموزش و اطلاع‌رسانی مطالب مهم و ضروری است.

چاپ آنلاین بنر های بیلبورد + ثبت سفارش

تاریخچه طراحی و گسترش بیلبورد

در سال‌های قبل و پیش‌تر که اطلاع ‌رسانی به این حد در شبکه اینترنت میسر نبود، با استفاده از چاپ بیلبورد و سایر روش‌های رسانه‌ای مانند روزنامه اطلاع رسانی انجام می‌شد. می‌خواهیم نگاهی دقیق‌تری در مورد تاریخچه بوجود آمدن بیلبورد‌های مختلف داشته باشیم.

با توجه به انقلاب‌هایی که در سطح جهان بوجود آمد، چاپ و استفاده از بیلبورد برای اطلاع‌ رسانی افراد بی‌تاثیر نبوده است. اگر به کتاب‌های تاریخی نگاهی کنیم، وجود رسانه در انتشار خبر قابل انکار نیست. در هر‌زمانی با توجه به امکانات و تجهیزات خود، پیشرفت‌هایی در چاپ و نصب بنر بیلبورد داشته ‌ایم.

نقش چاپ بیلبورد تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی

از اصلی‌ترین اهداف ساخت و اختراع بیلبورد‌ها، می‌توان به تبادل اطلاعات و ارتباطات اشاره بکنیم. از زمان اختراع بیلبورد، نقش آن در زندگی جوامع امروزی دیده می‌شود. بیلبورد در زندگی افراد مختلف از لحاظ اقتصادی، فرهنگی و غیره دارای جایگاه و نقش ویژه‌ای می‌باشد.

به‌طور مثال می‌توانیم با استفاده از بیلبورد خبر بوجود آمدن بیماری کشنده‌ای را منتشر کنیم. پس با آموزش‌های به‌موقع توسط رسانه و مشخصا بیلبورد‌های خیابانی می‌توان، از بوجود آمدن یا حداقل گسترش خطرات جلوگیری کرد.

بیلبورد خبری و اطلاع رسانی
بیلبورد خبری و اطلاع رسانی

امروزه در جوامع مختلف نقش بیلبورد تغییر کرده است و رنگ و بوی دیگری گرفته است. نقش بیلبورد‌ها بیشتر تبلیغاتی شده و افراد مختلف ترغیب می‌شوند، محصولات خود را با چاپ روی بیلبورد‌های مختلف عرضه کنند. با توجه به‌این که چاپ بنر بیلبورد یک هنر است، در ادامه بحث خواهیم کرد.

طراحی قسمت‌های مختلف یک بنر

به‌طور معمول یک بنر از 3 قسمت تشکیل می شود. قسمت اول عکس و پس‌زمینه آگهی، قسمت دوم لوگو یا آرم شرکت و قسمت سوم هم نوشته‌های متنی تبلیغات مورد نظر است. بر حسب نیاز چاپ بنر‌های تبلیغاتی به دو صورت افقی و عمودی انجام می‌شود.

معمولا شرکت‌های شناخته شده در زمینه تبلیغات، با تم‌های خاص چاپ می‌شوند. هر شرکت با توجه‌ به‌این که رنگ و لوگو تبلیغاتی خاصی دارند، شناخته می‌شوند، توجه به زمینه‌های انحصاری هر شرکت که با رنگ و تم مخصوصی شناخته می‌شود در تبلیغات کارآمد است. ما به عنوان مشتری یک شرکت چاپ بیلبورد تبلیغاتی، باید قبل از سفارش محصولات و بنر، توضیحاتی در مورد بنر خود ارائه کنیم.

به طور مثال کدام قسمت بنر مهم است یا کدام قسمت باید برجسته شود، توضیحاتی در این باب لازم است.

نصب بنر بیلبورد تبلیغاتی

نکاتی که در زمینه چاپ و نصب بنر بیلبورد مهم است، را باهم در ادامه بررسی می‌کنیم. ابتدا باید جنس بنر تبلیغاتی مورد توجه و مقاوم باشد، به دلیل آن که بنر‌های تبلیغاتی بیشتر در محیط‌های باز نصب می‌شوند.

نکته دوم، بررسی مکان مورد نظر برای نصب بنر است. با توجه به این که نقطه مورد نظر در دید مخاطب باشد، مسئله بسیار مهمی است. شرکت‌هایی که در قالب اجاره سالانه با آن‌ها طرف هستیم، نکته مهم دیگر در زمینه نصب بنر تبلیغاتی است.

اغلب این هزینه‌ها به صورت ماهانه یا سالانه دریافت می‌شود. در آخر هم جنس پایه‌های بنر نیز مطرح است، پس باید سعی کنیم، پایه بنر‌های مناسب با بنر خود سفارش داده و استفاده کنیم.

نکاتی در اجرای بهتر چاپ و نصب بنر بیلبورد

اندازه بنر

با توجه به نوع تبلیغات‌مان باید اندازه و چه بسا طول و عرض مناسبی برخوردار باشد، تا حداکثر میزان تاثیرگذاری را روی مخاطب داشته باشد. به عنوان مثال بنر‌هایی که مشخصا در خیابان یا داخل یک مکان عمومی نصب می‌شود، تفاوت‌هایی در نصب و پیاده‌سازی دارد.

زمان

یک بیلبورد تبلیغاتی، باید در کمترین زمان بیشترین تاثیر را روی مخاطب خود داشته باشد.

روانشناسی رنگ‌ها

توجه به رنگ‌های مناسب و ملایم اهمیت زیادی دارد. مغز ما در شناخت رنگ بسیار سریع عمل می‌کند، استفاده از رنگ‌های متناسب با تبلیغات امری مهم تلقی می‌شود. برای این که رنگ بندی جذابی داشته باشید، به نکات زیر توجه فرمائید.

اولا برند مورد نظر را بشناسیم تا با استفاده از رنگ منحصر‌به‌فرد طراحی قابل قبولی داشته باشیم،

دوما افراد بتوانند، پیام و جزئیات اصلی بیلبورد تبلیغاتی را درک کنند.

بیلبورد تبلیغاتی
بیلبورد تبلیغاتی

سادگی و روان‌بودن

همان‌طوری‌که در بالا بیان شد، رنگ و سادگی متون مهم است. باید سعی داشته باشیم از فونت‌های غیر رایج پرهیز کنیم. از خطوط و پاراگیراف‌های بسیار طولانی و ریز خود‌داری کنیم. در نهایت از متونی استفاده کنیم، که افراد در کسری از ثانیه متوجه مفهوم تبلیغات مورد نظر شوند.

توجه به برخی ویژگی‌های کلی

توجه به برخی مناسبت‌های فرهنگی و مذهبی جوامع بسیار مهم است. استفاده از برخی تم ها و نماد های خاص، اثرات مثبتی به‌ همراه دارد.

نکاتی در مورد طراحی و چاپ بنر بیلبورد

اصلی‌ترین نکته در طراحی و چاپ بیلبورد تبلیغاتی این است که بتوانیم، مفهوم طرح و تبلیغات خود را به افرد برسانیم. بیلبوردها بطور معمول دارای یک آدرس و تماس برای ارتباط است. موضوعات مختلف با‌همدیگر تداخل نداشته باشند، که باعث گمراهی افراد شود.

نوشته‌ها پیوسته باشد، به طوری‌که جای خالی بین متن بیلبورد وجود نداشته باشد. پس در صورت وجود، متون کوتاه را بزرگ‌نمایی کرده تا نقاط خالی پر شوند. استفاده از پس زمینه‌های ملایم و مایل به سفید پیشنهاد می‌شود، بهتر است از رنگ‌های غلیظ مانند مشکی در پس‌زمینه خود‌داری کنیم. استفاده از تصاویر با کیفیت پیشنهاد می‌شود. با توجه به‌این‌که استفاده از تصاویر الزامی در طراحی بیلبورد ندارد، در صورت استفاده کیفیت مطلوبی داشته باشد.

خلاقیت در طراحی و چاپ بیلبورد تبلیغاتی

در طراحی‌ بیلبورد از طرح‌هایی استفاده کنیم که نوآوری داشته باشد. طرح نهایی‌مان بسیار جذاب و عامه‌پسند باشد. سعی کنیم، تبلیغاتی و آموزشی نیز باشد. دارای طرح‌های گرافیکی منظمی باشد، به‌طوری که باعث توجه افراد شود. در نهایت هماهنگ بین عناصر و بخش‌های مختلف وجود‌ داشته‌ باشد.

خلاقیت در چاپ بیلبورد تبلیغاتی
خلاقیت در چاپ بیلبورد تبلیغاتی

مراحل سفارش و تعرفه چاپ بیلبورد تبلیغاتی

برای این که ایده و یا تبلیغات خود را چاپ و نصب کنیم، باید به نکات زیر توجه کنیم. ایده و تبلیغ مورد نظر خود را با مرکز چاپ و نشر بنر بیلبورد در میان بگذاریم. در ادامه پس از مشورت وبه‌دست آوردن طرح نهایی، آن را سفارش داده و منتظر چاپ بنر بیلبورد مورد نظر باشیم.

بیلبورد‌ها از نظر نوع کاربرد و نصب در نقاط مختلف از لحاظ قیمتی باهم متفاوت است. به طور مثال بیلبورد‌هایی که در محیط خارجی یا داخلی نصب می‌شوند از لحاظ قیمتی متفاوت با همدیگر‌هستند. در نهایت با رعایت مسائل بالا، بیلبورد خود را نصب و استفاده ‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *