امروزه چاپ عکس روی تخته شاسی میان مردم بسیار رواج پیدا کرده است. از آنجایی که گوشی‌ّهای هوشمند، همگی دوربین و لنزهای بسیار باکیفیتی دارند، همه می‌توانند با آن‌ها بهترین عکس‌های باکیفیت را بگیرند. حالا تنها چیزی که شما نیاز خواهید داشت یک چاپ بسیار باکیفیت و جذاب است تا بتوانید خاطراتتان را همیشه زنده نگه دارید.

یکی از این روش‌ها، نصب شاسی عکس روی دیوار است. با استفاده از این روش، شما می‌توانید تصاویر خاطره‌انگیزتان را روی دیوار خانه‌تان نصب نمایید. اما ممکن است برای شما هم سوال باشد که دقیقا چگونه باید این کار را انجام داد؟ اگر قصد دارید بیشتر راجع به این مطلب بدانید، حتما تا انتهای مطلب، همراه ما باشید.

آیا شاسی عکس امکان نصب روی دیوار را دارد؟

نصب شاسی عکس روی دیوار می‌تواند گاهی اوقات کار نسبتا سختی باشد. اما اگر بدانید دقیقا چگونه باید این کار را انجام بدهید، دیگر هیچ پیچیدگی خاصی در این کار برایتان وجود نخواهد داشت. معمولا پشت شاسی عکس حفره‌های مخصوص وجود دارد تا روی دیوار نصب گردد. این حفره‌ها توسط دستگاه مخصوص فرزکاری می‌شوند.

یعنی توسط عملیات ماشین‌کاری ایجاد شده و سپس فرایند پرداخت روی آن انجام می‌شود. این شیارها و عمق‌شان طوری ایجاد می‌شوند تا بتواند به خوبی روی دیوار نصب گردد. اگر یک بار این کار را انجام دهید، خودتان متوجه خواهید شد که نصب شاسی عکس روی دیوار چقدر فرایند راحتی دارد.

بیشتر بخوانید: چاپ عکس روی شاسی بصورت آنلاین

نصب شاسی عکس روی دیوار توسط میخ

برای نصب شاسی عکس روی دیوار باید حتما از میخ‌های کوچک و بسیار سبک استفاده کنید. همان‌طور که می‌دانید، تخته شاسی به صورت کاملا موازی با دیوار قرار می‌گیرد. یعنی هیچ فاصله‌ای از دیوار ندارد و روی سطح آن چفت می‌شود.

نصب تخته شاسی عکس روی دیوار
نصب تخته شاسی عکس روی دیوار

از طرفی دیگر، ارتفاع شیارهای تخته شاسی هم بسیار کم‌عمق بوده و ارتفاع کمی از میخ را پوشش می‌دهد. پس باید حتما میخ انتخاب شده برای آن، کوچک اما مقاوم باشد. چرا که هم باید بتواند به خوبی وزن تخته شاسی را تحمل کند و هم طول کمتری داشته باشد تا تخته شاسی به خوبی روی دیوار قرار بگیرد.

به همین دلیل باید دقیقا میخ‌هایی را انتخاب کنید که طول کمتری داشته و وزن تخته شاسی را به خوبی تحمل کنند.

نصب شاسی عکس روی دیوار بدون میخ

گاهی اوقات ممکن است شرایط خانه و یا محیط داخلی‌تان طوری باشد که قادر به نصب میخ روی دیوار نباشید. در چنین شرایطی نمی‌توانید به راحتی میخ را روی دیوار زده و سپس تخته شاسی را روی آن نصب کنید.

بهترین گزینه برای چنین مواقعی، استفاده از چسب‌های دوطرفه است. اما باید توجه داشته باشید که چسب دوطرفه فقط برای تخته شاسی کوچک و سبک کارایی دارد. از طرفی دیگر، باید چسب دو طرفه‌ای را انتخاب کنید که بسیار باکیفیت بوده و بتواند وزن تخته شاسی را تحمل کند. برای این کار می‌توانید طبق روش زیر عمل کنید:

در ابتدا تخته شاسی را به همراه یک مداد روی دیوار قرار دهید. سپس از فردی دیگر بخواهید که دورتر ایستاده و تراز بودن تخته شاسی را تایید کند. پس از آن یک علامت کوچک با مداد روی دیوار بکشید تا بدانید که دقیقا باید چسب‌ها را کجا قرار دهید. اگر احساس می‌کنید که وزن تخته شاسی‌تان زیاد است، سعی کنید از تعداد زیاد چسب دو طرفه استفاده کنید تا نیروی بیشتری را ایجاد کرده و بتواند به خوبی تصاویرتان را روی دیوار نگه دارد.

نصب شاسی عکس روی دیوار با چسب دو طرفه
نصب شاسی عکس روی دیوار با چسب دو طرفه

پس از آن سعی کنید حتما تخته شاسی را روی دیوار نگه داشته و با تمام قدرت آن را روی چسب‌ها فشار دهید تا سطح آن به طور کامل روی چسب دوطرفه چسبیده و به صورت کاملا ثابت روی دیوار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: انواع چیدمان شاسی روی دیوار

بهترین ارتفاع برای نصب تخته شاسی

بهترین معیار برای نصب تخته شاسی چشمان خودتان است! بدین معنا که باید زاویه تخته شاسی باید موازی با زاویه دید خودتان باشد. اگر قدتان بلند است، سعی کنید حتما ارتفاع تخته شاسی را کمی بالاتر ببرید. اگر قدتان کوتاه باشد می‌توانید تخته شاسی را کمی‌ پایین‌تر نصب کرده تا در نقطه دید خودتان قرار گیرد.

اگر قرار باشد تخته شاسی را روی کاناپه و یا تخت‌تان نصب کنید، باید حتما برای آن یک فاصله در نظر بگیرید. این فاصله می‌تواند 20 تا 30 سانتی‌متر بالاتر از سطح کاناپه و یا تخت‌تان باشد. اگر قرار باشد چند تخته شاسی را جدا از هم و در کنار یکدیگر نصب کنید، حتما بین آن‌ها فاصله 15 سانتی‌‌متری در نظر بگیرید.

کلام آخر

همان‌طور که در این مقاله خواندید نصب شاسی عکس روی دیوار کار سختی نبوده و می‌توانید خودتان این کار را به راحتی انجام دهید.

در اینجا به دو روش رایج با میخ و به همراه چسب دوطرفه اشاره کردیم. شما می‌توانیم از هر دو روش ذکر شده استفاده کرده و تصاویرتان را روی دیوار نصب کنید. البته نصب شاسی عکس روی دیوار کاملا به خلاقیت خودتان هم بستگی داشته و می‌توانید از روش‌های متنوع دیگر هم استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *